Két raklap egyidejű szállítása szűk helyeken
A D12 S/SF sorozatú elektromos raklapemelők karosszériája keskenyebb, mint egy raklap. Ezek a két raklap egyidejű szállítására is képes járművek így a legszűkebb helyeken is jól manőverezhetők. Ezenkívül a vezetőnek jó rálátása van a villákra, mert magas helyzetben áll. Ez megkönnyíti a rakománykezelést. A vezetőplatform gumicsapágyakkal van elválasztva a karosszériától. Ez a megoldás védi a testet az erős rezgésektől menet közben, így a vezető hosszabb ideig tud a munkára összpontosítani. A Linde két alapváltozatban kínálja a D12 sorozatú elektromos raklapemelőt: az S modell esetén a vezető a menetirányhoz képest oldalvást áll, és jó kilátása van előre és hátra. Az SF modell esetén a menetirány szerint előrefelé áll, és így rálátása van a rakományra. Mindkét alaptípus különböző oszlopkivitelben kapható a rakománymagasságtól függően. Az alacsony emelésű raklapszállító teherbírása 2000 kg-ig terjed.
Jellemzők
Biztonság
Menet közben, valamint be- és kitároláskor a vezető mindig a védelmet nyújtó járműkörvonalakon belül marad. Ezt a könnyen mozgatható és érzékeny reagálású vezérlőelemek teszik lehetővé. A kompakt karosszériának köszönhetően a vezetőnek jó rálátása van a villacsúcsokra, így minden akadályt időben el tud kerülni. A fékrendszer tovább növeli a jármű biztonságát: ha a kezelő leveszi a lábát a menetkapcsolóról, az elektromágneses rendszer az adott rakománytól függő erősséggel fékez, és finoman megállítja a járművet. Veszélyes helyzetekben segít a holtember-kapcsoló: ha senki nem nyomja a szabályzót, a jármű lefékezi magát. A Curve Assist System rendszer a kanyarokban automatikusan kiigazítja az elektromos raklapemelő sebességét.
- Biztonságot adó járműkörvonalak
- A rakomány tömegétől függő mértékben ható fékrendszer
- Holtember-kapcsoló
- Kanyarasszisztens
Ergonómia
A D12 S/SF sorozatú elektromos raklapemelő vezetőfülkéje el van választva a karosszériától. Az egyenetlen felületű szállítási utak miatti lökések és rázkódások nem jutnak el a vezetőig, ami nagyon fontos védelmet jelent a fizikai megterhelésekkel szemben. Az S modell fel van szerelve egy háttámlával, amelynek köszönhetően a vezető hátkímélő testhelyzetben dolgozhat. Az S modellen ezenfelül egy ergonomikus kialakítású kezelőegység is található, amely kéztámaszának magasságát a vezető beállíthatja. Az emelő funkciók, a hajtás és a kürt kényelmesen, egy kézzel kezelhető. Mindkét változat mély és széles tárolórekeszekkel van felszerelve, így a fontos munkaeszközök mindig kéznél lehetnek.
- Rezgéscsillapított vezetőfülke
- Párnázott háttámla
- Mély tárolórekeszek
Rakománykezelés
A D12 S/SF elektromos raklapemelő egyszerre két raklapot is tud szállítani – a rakomány össztömege egy raklap esetében 1200–2000 kg, két raklap esetén pedig összesen max. 1800 kg lehet. Ez a rugalmasság megnöveli az átrakodási kapacitást, elsősorban azért, mert a 3 kW teljesítményű háromfázisú váltakozó áramú motornak köszönhetően a jármű maximális terheléssel is eléri a 10 km/órás csúcssebességét. A kis fordulási sugár révén pedig a nehéz manőverek is gyorsan és biztonságosan hajthatók végre. Az Eco üzemmód gondoskodik arról, hogy a D12 S/SF targonca még intenzív használat esetén se robbanjon le a műszak végén. Ha ez be van kapcsolva, a jármű kb. 12%-kal kevesebb energiát fogyaszt. További előny még, hogy a felhasználó mindig megtalálja az adott kezelési feladatnak megfelelő elektromos raklapemelőt. Így például standard és duplex oszlopos változatok választhatók 1574 és 2124 mm közötti rakománymagassággal. Külön rendelhető tartozék a tehervédő rács, amely stabilan megtartja a rakományt menet közben.
- Egy vagy két raklap rugalmas szállítása
- Energiafogyasztást csökkentő Eco üzemmód
- Maximális sebesség teljes terhelésnél is
- Különböző oszlopok a pontos kezelés érdekében
Szerviz
A porral szemben védett D12 S/SF háromfázisú váltakozó áramú motor semmilyen karbantartást nem igényel. Emellett robusztus építésmód gondoskodik arról, hogy a járművek a kemény tartós használat során is kitartsanak, és csak ritkán szoruljanak karbantartásra. Az egyszerű szervizelésről a CAN-busz csatlakozás gondoskodik: a technikus csatlakoztatja hordozható számítógépét, majd az összes járműadatot áttekintve értékeli a helyzetet. Minden fontos alkatrész könnyen elérhető helyen van.
- Karbantartásmentes háromfázisú váltakozó áramú motor
- Robusztus kivitel
- A járműadatok gyors kiértékelése a CAN-busz csatlakozás révén
- Egyszerűen elérhető szervizpontok
Műszaki adatok
Model | Load capacity/Load | Lift | Travel speed, with/without load | Turning radius | Battery voltage/rated capacity (5h) |
---|---|---|---|---|---|
D12S | 1,2 / 1,8 (t) | 1724 (mm) | 10 / 10 km/h | 1950 (mm) | 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) o. kWh |
D12SF | 1,2 / 1,8 (t) | 1724 (mm) | 10 / 10 km/h | 1950 (mm) | 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) o. kWh |
Opcionális felszereltség
-
Oldalsó akkumulátorcsere
-
Rögzítőrendszerek
-
Csíptetőtábla
-
Flottakezelés
-
Szintkiegyenlítés
-
Előkészített hely egy terminálnak
Oldalsó akkumulátorcsere
Az akkumulátor emelővel és rugós szerkezettel egyszerűen kivehető oldalirányban a járműből.
Rögzítőrendszerek
A jármű jobb oldalán egy rúd található, amelyre különböző tartozékok rögzíthetők. A jármű bal oldalán található rúdra egy villogó figyelmeztető lámpa van felszerelve.
Csíptetőtábla
A feladat mindig szem előtt van: a jól látható kiegészítő csíptetőtábla számos komissiózási és szállítási folyamatot megkönnyít.
Flottakezelés
Ki és hogyan fogja használni az egyes targoncákat? Mennyit fogyasztanak a járművek, és mindegyik menetkész-e? A Linde connect: nevű flottakezelő rendszere a megfelelő szoftver és hardver kombinációjával adja meg a válaszokat.
Szintkiegyenlítés
Ez a rendszer kiegyenlíti a padló egyenetlenségeit, és gondoskodik arról, hogy mindegyik kerék mindig érintkezzen a padlóval. Ez biztosítja a jármű nagyfokú stabilitását.
Előkészített hely egy terminálnak
A jármű fel van szerelve egy 24 voltos tápforrás-csatlakozóval is, amelyhez egy adatterminál csatlakoztatható.